Chcete uvolnit endorfiny v pohodlí domova? Vytvořte si vlastní posilovnu.

Posilovna by měla být optimálně samostatná, dobře větraná místnost.
 Interier 
19. listopadu 2015 21:11 / Wikimedia Commons/Icade
  0   0
Cvičení doma jako alternativa posilovny, může být pro někoho zajímavým impulzem k tomu začít cvičit. Někdo nemá čas chodit do posilovny, pro někoho je to moc drahé a někdo má, né snad strach, ale trochu respekt.

Domácí posilovna zařízená přesně podle našich představ, stupně pokročilosti i finančních možností může být jedním z nejefektivnějších způsobů, jak dosáhneme vytoužené pevnější postavy a lepší kondice. Ušetříme tak čas i peníze za členské poplatky a vstupy do klasických fitness center. Sport je zkrátka součástí zdravého životního stylu. Dávku endorfinů si nyní můžeme dopřát i doma.

Kam posilovnu umístit

Po zvážení kladů a záporů domácí posilovny je nutné se rozhodnout, kam v domě ji umístit. Pokud je dům teprve ve fázi nákresů architekta, je situace samozřejmě snazší. „Ideální je vyhradit posilovně samostatnou místnost s dobrým přísunem čerstvého vzduchu. Jestliže je možné propojit fitness s terasou, lze hovořit o ideálu. Není nad to se v pěkném počasí protáhnout na sluníčku, případně na vzduch vytáhnout trenažéry pro aerobní cvičení,“ dodává Ondřej Varga. Pozor na schody - pokud je to jen trochu možné, volte místnost se samostatným vchodem zvenčí. Ušetří vám to náročné stěhování strojů přes celý byt a jejich „tahání“ do schodů. Ne každý si však může dovolit vyhradit posilovně zvláštní místnost. Pro důkladný trénink na rotopedu či stepperu pak může dobře posloužit i větší ložnice či velmi oblíbený prostor v obýváku před televizí.

Při zařizování posilovny je potřeba počítat, že místnost by měla být vybavena speciálním povrchem, který přežije zvýšenou zátěž. Vhodné je na podlahu položit silnější koberec, nebo ideálně speciální pryž, která je dobře hygienicky udržovatelná a zároveň tlumí dopady závaží. Možný je však i jiný povrch: dřevo, plovoucí podlaha nebo dlažba. Doporučujeme ho však alespoň dodatečně chránit speciálními podložkami pod jednotlivými stroji.

Jak vybavit domácí posilovnu

Nejdříve si musíme uvědomit, jaký typ posilování hodláme praktikovat.

Cílem silového tréninku je získávání svalové hmoty. U tohoto tréninku potřebujeme dobrou posilovací lavici se sklopnou opěrkou, velkou nakládací činku a nejlíp kotoučová závaží různé hmotnosti. Nakládací činky volíme proto, že nám umožňují navyšovat závaží s ohledem na pokrok našeho tréninku. Ideálním posilovacím doplňkem je např. hrazda do dveří, ale také posilovací kroužek či pružinový posilovač .

Jiný trénink potřebujeme, pokud chceme zeštíhlit a vytvarovat postavu, spalovat tuky a udržovat si dobrou fyzickou kondici. Vybavení pro kondiční či aerobní cvičení by rozhodně mělo zahrnovat posilovací stroj, jakým může být rotoped, ergometr či běžecký trenažér. Posilovací stroj volte podle svalstva, na které se chcete zaměřit, a podle oblíbenosti toho kterého pohybu (běhání, veslování, jízda na kole).

Velmi vhodné jsou také činky jednoručky. Zvláště ženy využijí třeba steppery, dalším doplňkem může být masážní přístroj pro strečink a uvolnění svalstva.

Trenér Frýda doporučuje, abychom si do posilovny pořídili i menší multifunkční pomůcky jako jsou míče, over bally, balanční míče nebo expandéry. "Příliš drahé a rozměrné stroje jsou zbytečné. Nejlépe se tělo procvičí při námaze se svou vlastní váhou. Co by na takovém místě nemělo chybět, je hudba," dodává.
Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Věda & Vesmír

Astronomové vyslali zprávu k blízké hvězdě. Mnozí si myslí, že to nebyl dobrý nápad

Tech

Vědcům se podařila unikátní věc z říše sci-fi: Dokázali zvýšit lidskou paměť!

Dům a zahrada

Využijte obyčejné lahve a rozzařte svůj interiér